A po co, przeciez tu wszyscy ulani powozacy tymi malym TSI twierdza ze jest optymalnie :diabelski_usmiech
i oszczędnie
I znowu zaczyna się standardowo, jak w większości tematów: podśmiechujki właścicieli dieselków z silników benzynowych... Naprawdę nie można "dać sobie siana" i wypowiadać się tylko w temacie, a nie nabijać posty bzdurami...?
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
oj bondzio bondzio. szkoda ze sie nie ustawilem z toba na kresce nim zchipowales
To się da załatwić, ja nie mam chipa. Jeżeli seria 1.6 TDI jedzie tak jak seryjne np. BXE 1.9 TDI, to "krzywdy" mi raczej nie zrobisz (problemem będą tylko zimówki 195, a raczej poważne problemy z trakcją na nich). Zaczynać się "bać" mogę 2.0 TDI BKD, zwłaszcza jeśli oba auta będą zapakowane.
Eidos71, Akurat ja powoze jeszcze starym skansenem, ktory pojemnosc ma jak dwa TSI, a mocy tyle co tu po wielkim modzie, wiec z czego mam sie smiac, ze turbiny nie musze chlodzic, ani rozgrzewac, czy ze na wymiane oleju zamiast 3,5l wlac trzeba prawie 7l :lol:
Pewnie na jakims forum Golfa jest opis kogo to auto i co jest dokladnie zrobione
Sorki za "uniesienie się" - choć właściwie to była uwaga, a nie nerwy. Ale takie targi, które silniki są lepsze, nic już nie wnoszą do tematów i "trącą myszką". Sorki za OT
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Zadam może pytanie totalnego bęcwała tuningowego no ale cóż, zapewne są osoby bardziej doświadczone w temacie i moją ciekawość zaspokoją
Powiedzcie mi, dlaczego programy są pisane pod PB98? Tzn jeśli powiedzmy inna wersja 1.4TSI generuje 160KM i robi to na PB95 to co stoi na przeszkodzie aby nasze CAXA robiło tak samo :P
Pytanie za pewne z głupa ale mimo wszystko liczę na odpowiedź
Hmm, no Ok, ale finalnie maksymalna moc jest rozwijana przy obrotach, gdzie gada jedynie sprężarka...
Może zadam inaczej pytanie - co fizycznie stoi na przeszkodzie aby napisać poprawny program dający dobre rezultaty przy wykorzystaniu benzyny 95? Jaki dokładnie efekt występuje, który to uniemożliwia?
Hmm, no Ok, ale finalnie maksymalna moc jest rozwijana przy obrotach, gdzie gada jedynie sprężarka...
Mając sprężarkę i kompresor możesz wstawić większą sprężarkę, która na wysokich obrotach więcej dmuchnie (co da większą moc, jeżeli dostarczy się odpowiednią ilość paliwa). Taka sprężarka będzie gorzej wstawała, czyli zacznie pracować na wyższych obrotach niż mała. Byłoby to bardzo niewygodne podczas cywilnej jazdy, ale problem ten jest niwelowany przez kompresor. Innymi słowy - możesz uzyskać dużą moc z CAXA jeżeli wstawisz wiekszą sprężarkę, ale musisz spodziewac się zmniejszenia mocy przy niskich obrotach.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Innymi słowy - możesz uzyskać dużą moc z CAXA jeżeli wstawisz wiekszą sprężarkę, ale musisz spodziewac się zmniejszenia mocy przy niskich obrotach.
Ano właśnie, ale dlaczego jedynie na PB98?
Powiedzmy, że wstawiam sobie turbo z wersji 160KM (teoretycznie). Teoretycznie byłbym wtedy w stanie tak dmuchnąć, żeby przy ~5k obr/min mieć te 160KM... Nikt mi tego jednak nie zrobi na PB95... Moje pytanie, dlaczego? Jaki jest tego powód?
Hmm, no Ok, ale finalnie maksymalna moc jest rozwijana przy obrotach, gdzie gada jedynie sprężarka...
Może zadam inaczej pytanie - co fizycznie stoi na przeszkodzie aby napisać poprawny program dający dobre rezultaty przy wykorzystaniu benzyny 95? Jaki dokładnie efekt występuje, który to uniemożliwia?
Podjąłem próbę napisania programu dla CAXY u znanego magika z Katowic dla 95 Pb
Z moich 137 koni udało się uzyskać 145 koni i to jak usłyszałem na granicy spalania stukowego. Domniemuje , że programowo przestawia się również moment zapłonu w celu zwiększenia mocy. Przejechaliśmy się ostro z podpiętym laptopem. Ja byłem dalej zdecydowany na Pb 95, więc uznaliśmy, że dla 8 km nie ma to sensu i został wgrany program fabryczny. Co ciekawe nie chciał z powrotem wejść przez złącze i komputer musiał wylądować na stole. Klasą fachowca było to, że potraktował to jako doświadczenie i pomimo 3 godzin pracy rozstaliśmy sie jedynie uściskiem dłoni.
Przy czym otrzymałem zapewnienie, że przy 98 byłoby spokojnie ponad 150 kucy.
Domniemuje , że programowo przestawia się również moment zapłonu w celu zwiększenia mocy.
Hmm no to by pewnie częściowo wyjaśniało moje wątpliwości... bo skoro przy wersji 160KM uzyskujemy taką moc z odpowiedniego pompowania i ilości benzyny i nie ma stukania to teoretycznie powinniśmy móc uzyskać coś podobnego dla naszej CAXA a tak jednak nie jest... i trzeba stosować 98, żeby nie stukało itd... itp... strasznie mnie to intrygowało...
Może zadam inaczej pytanie - co fizycznie stoi na przeszkodzie aby napisać poprawny program dający dobre rezultaty przy wykorzystaniu benzyny 95? Jaki dokładnie efekt występuje, który to uniemożliwia?
iFi - dobry tuner zapyta Cię, czy chcesz mieć program pod 95 czy pod 98. Będą się nieznacznie różnić...
iFi, jak rozmawiałem z Witkiem z MR Motors to bezpieczny program dla CAXA to 150hp 250nm - oczywiście na seryjnych gratach
Też dostałem info o takiej możliwości... Chyba jest to taka graniczna wartość bo koledzy na forum, którzy mają zrobione modyfikacje właśnie takie parametry mają.
Rzekomo nasze CAXA mają też blok silnika taki sam jak wersja 160KM - to tylko info jakie dostałem.
Rozważałem mocno zrobienie chipsa ale chyba jednak zaczekam do końca gwarancji... Przynajmniej w razie czego nie będę sobie pluł w brodę, że mogłem jednak poczekać...
Rozważałem mocno zrobienie chipsa ale chyba jednak zaczekam do końca gwarancji... Przynajmniej w razie czego nie będę sobie pluł w brodę, że mogłem jednak poczekać...
very good idea :!:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Poza gwarancją na razie powstrzymuje mnie wewnętrznie kwestia wytrzymałości naszych silników. Zastanawiam się czy przy przebiegach na poziomie ~32kkm rocznie nie wykończę silnika w dwa sezony... (oczywiście chodzi o jazdę z zachowaniem wszystkich prawideł poprawnej eksploatacji).
Poza gwarancją na razie powstrzymuje mnie wewnętrznie kwestia wytrzymałości naszych silników. Zastanawiam się czy przy przebiegach na poziomie ~32kkm rocznie nie wykończę silnika w dwa sezony... (oczywiście chodzi o jazdę z zachowaniem wszystkich prawideł poprawnej eksploatacji).
Sam program nie zaszkodzi silnikowi chyba że program pisał Kaziu w stodole więc nie ma sie co bać że silnik wybuchnie :wink:
Hehehe... nie nie... nasi panowie Kazikowie niech zajmują się czym potrafią... samochód jeśli już miałby gdzieś iść to do kolegów z Twojej stopki piramida.
Hehehe... nie nie... nasi panowie Kazikowie niech zajmują się czym potrafią... samochód jeśli już miałby gdzieś iść to do kolegów z Twojej stopki piramida.
Mirras nie zrobi krzywdy twojej motorowni więc wal śmiało
iFi, ja z własnej praktyki powiem ci że akurat po programie silnik lepiej pracuje, mam na myśłi kulture pracy, jest mocniejszy z "dołu" nie słychac klepania zaworów, nie szarpie tak przy ruszaniu.
iFi, ja z własnej praktyki powiem ci że akurat po programie silnik lepiej pracuje, mam na myśłi kulture pracy, jest mocniejszy z "dołu" nie słychac klepania zaworów, nie szarpie tak przy ruszaniu.
Przed programem jeździłeś na PB98 (chodzi mi o wszystkie efekty poza mocą rzecz jasna)?
Komentarz